Handelsbetingelser
Handelsbetingelser
SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER
1. Anvendelse
Disse generelle forretningsbetingelser gælder for salg af varer fra Haakaa.dk til dennes kunder. Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser er kun gældende, når der handles med forbrugere.
2. Om Haakaa.dk
Haakaa.dk er ejet af Aió Baby ApS (CVR-nr: 39672472) beliggende Kongevejen 8-10, 3000 Helsingør. Aió Baby ApS driver kontor fra den nævnte postadresse og har lager samme sted, samt driver salg fra webstedet www.haakaa.dk (fremover kaldet “haakaa.dk”), som har følgende e-mailadresse: kontakt@haakaa.dk hvortil spørgsmål og bemærkninger kan rettes. Aió Baby juridiske adresse er, Fuglevangsvej 7, 3060 Espergærde
3. Bestilling og ordrebekræftelse
Sådan handler du hos os:
For at foretage et køb på haakaa.dk skal du igennem følgende faser:
- Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
- Indtast dine personlige oplysninger og vælg forsendelses-/betalingsmåde.
- Godkend vores forretningsbetingelser.
- Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet.
For at kunne bestille varer, skal kunden indtaste de af haakaa.dk angivne oplysninger. Bestilling af varer kan kun ske fra haakaa.dk, hvor de ønskede varer lægges i indkøbskurven af kunden.
Kunden opfordres til at udskrive disse generelle betingelser.
Alle aftaler mellem haakaa.dk og kunden indgås på dansk.
4. Priser og betaling
Priser på haakaa.dk er i danske priser, og totalbeløb bliver angivet inklusiv dansk moms og andre danske afgifter.
Haakaa.dk opdateres løbende og alle priser er dagspriser. Haakaa.dk kan løbende ændre disse, men naturligvis ikke for så vidt angår allerede bestilte varer.
Som betalingsmiddel kan anvendes: Dankort, VisaDankort, e-Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB, V PAY, China UnionPay og American Express.
Beløbet for varerne trækkes først fra kundens konto, når varerne afsendes fra Haakaa.dk til kunden. Fakturaen du modtager på mail indeholder oplysninger om datoen for varens afsendelse, det totale beløb som opkræves hos kunden, samt hvilket betalingskort, der anvendes som betaling. Fakturaen skal anvendes ved returnering eller reklamation.
Haakaa.dk kan aldrig trække et større beløb, end det kunden har godkendt ved bestillingen. Betalingssystemet er godkendt af PBS og er i overensstemmelse med Forbrugerombudsmandens vejledning om brug af betalingskort ved fjernsalg. Dette betyder blandt andet, at de oplysninger kunden afgiver i forbindelse med betalingstransaktionen, beskyttes ved kryptering og kun kan læses af PBS. Kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre gemmes ikke i forretningens systemer. Haakaa.dk opkræver ikke gebyr fra kunden for betalingstransaktionen.
5. Levering
De bestilte varer leveres enten til hjemmeadressen eller den valgte pakkeshop. Den normale leveringstid er 1-2 arbejdsdage, fra den dag kunden har gennemført betalingen, og ordrebekræftelsen er afsendt af Haakaa.dk.
Forsendelser sker med GLS og prisen herfor er kr. 49,- til pakkeshop (gratis ved køb over 499,-) og 99,- ved hjemmelevering.
Haakaa.dk er ikke ansvarlig for forsinkelser, der skyldes forhold hos GLS og eller andre forhold uden for Haakaa.dk’s kontrol, med mindre andet følger af dansk rets almindelige bestemmelser.
For uafhentede pakker pålægges køber et gebyr på 49 kr., som dækker fragt og håndteringsomkostninger. Dette gebyr fratrækkes i købesummen. Uafhentede varer omfattes ikke af fortrydelsesretten.
6. Fortrydelsesret
Fortryder kunden sit køb, giver Haakaa.dk 14 dages fuld returret (returnering skal foregå senest 14 dage efter kundens modtagelse af varen). Varer, der er ubrugt og i væsentlig samme stand og mængde som ved modtagelsen, kan således returneres til Haakaa.dk, til den i pkt. 2 angivne adresse.
Fortrydelsesretten bortfalder, hvis varen ikke kan tilbageleveres ubrugt og i væsentlig samme stand og mængde. Det præciseres, at påhæftede mærker eller andet tilbehør til varen, altid betragtes som en væsentlig del af varen.
Såfremt varer ikke returneres i original emballage, har vi ikke mulighed for at sælge den til fuld pris igen. Vi vurderer hvilken nedsat pris varen efter al sandsynlighed kan sælges for, og det er dette beløb du vil få refunderet. Generelt er det ok, at du undersøger varen på samme måde som i en fysisk butik, men hvis varen har været i brug mere end dette, vil vi ikke kunne sælge den igen, da vi ikke sælger brugte varer.
Hvis fortrydelsesretten udnyttes, skal kunden selv betale portoen for returnering af varen. Det beløb som kunden har betalt for varen, vil blive tilbagebetalt til kunden efter varens returnering til Haakaa.dk.
Haakaa.dk modtager ikke forsendelser, som er sendt pr. efterkrav.
Ved evt. returnering af varer, skal kopi af faktura altid vedlægges.
Returnering foretages til: Kongevejen 8-10, 3000 Helsingør
Hvis Haakaa.dk får en forsendelse retur, som følge af at den ikke er blevet afhentet på posthuset eller der er nægtet modtagelse, betragtes dette ikke som en gyldig returnering, og kunden vil blive opkrævet 49 kr. i fragt- og håndteringsomkostninger, hvis pakken ikke ønskes gensendt.
7. Reklamationer
Kunden har to års reklamationsret på alle varer, at regne fra kundens modtagelse. Kunden kan således ikke påberåbe sig eventuelle fejl, der måtte vise sig mere end to år efter varens levering. Eventuelle fejl og mangler skal, uanset ovenstående, for at være berettiget, gøres gældende inden rimelig tid, efter at kunden har konstateret manglen ved varen. I tilfælde af reklamation: kontakt venligst kundeservice.
Haakaa.dk refunderer rimelige forsendelsesomkostninger i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Såfremt kunden i forbindelse med en reklamation returnerer varen, skal dette ske til Haakaa.dk på den i pkt. 6 angivne adresse. Kunden skal i forbindelse med returneringen vedlægge en beskrivelse af fejlen, samt en kopi af fakturaen.
Såfremt reklamationen er rettidig og berettiget, vil kunden modtage en ny identisk vare med det samme. Lagerføres den pågældende vare ikke, vil Haakaa.dk ophæve købet så kunden får pengene retur.
Reklamationen omfatter ikke fejlagtig håndtering eller -efterbehandling af varer. Dette vurderes i den konkrete sag.
En håndtering opfattes som korrekt, såfremt den er foregået efter de på varen oplyste anvisninger.
Bemærk vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
8. Personoplysninger
Haakaa.dk behandler kundens persondata i overensstemmelse med persondataloven. Kunden kan kontakte Haakaa.dk, såfremt der ønskes oplysninger om, hvilke data, der behandles om kunden, eller hvis oplysningerne ønskes slettet eller korrigeret.
Oplysninger om kunden benyttes kun af Haakaa.dk til opfyldelse af kundens bestilling af varer og til at informere om eventuelle problemer vedrørende leverancen. Helt konkret vil de faktuelle oplysninger være kundens navn, adresse, telefonnummer, evt. mobil nummer, e-mail adresse, land, varer samt korttype.
Alle personoplysninger transmitteres krypteret.
Haakaa.dk videregiver i intet tilfælde kundens oplysninger til tredjemand, og Haakaa.dk er underlagt tavshedspligt i forhold til de fra kunden modtagne oplysninger. Haakaa.dk opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret, men de opbevares på en sikret server. Denne opbevaring eksisterer i 5 år, alene pga. bogføringsloven, da denne stiller krav om opbevaring af regnskabsmateriel i 5 år.
Ansvarlig for at disse forhold bliver overholdt er Bunny and child.
Der anvendes sessioncookies under ordre-afgivning. Disse slettes automatisk ved ordreafslutning, eller -afbrydelse.
Haakaa.dk forbeholder sig retten til, at udsende nyhedsbreve til handlende på Haakaa.dk, der har givet deres samtykke hertil ved købets afslutning, jf. Markedsføringslovens § 6. Denne tjeneste kan til enhver tid frameldes.
9. Diverse
Spørgsmål vedrørende levering, betaling mv. kan ske pr. e-mail til kontakt@haakaa.dk eller på hverdage mellem kl. 9-16 på telefonnummer: 28 63 70 28
Hvis nogen del af disse generelle betingelser skulle blive anset for retsstridige og ugyldige og dermed ikke kan håndhæves, påvirker dette ikke gyldigheden og håndhævelsen af den resterende del af disse generelle betingelser.
10. Forbehold
Haakaa.dk tager forbehold for udsolgte varer, samt for eventuelle prisfejl.
11. PriceRunner Købsgaranti
Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Købsgarantien er gratis og gælder for alle registrerede brugere på PriceRunner.
PriceRunner Købsgaranti omfatter dig, der er privatperson og bosat i Danmark. Garantien omfatter situationer, hvor butikker ikke påtager sig deres ansvar ifølge købeloven og afhjælper et opstået problem inden for 60 dage.
Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for 60 minutter efter dit køb gennemføre din registrering. Det koster intet og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! Få din køberbeskyttelse med PriceRunner her.
For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som forbruger. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er ødelagt, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver.
PriceRunner Købsgaranti erstatter dig som kunde for både anskaffelses- og fragtomkostninger og den direkte økonomiske skade, du har lidt. For værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger gives ingen erstatning.
Besøg PriceRunner for at se de endelige brugervilkår samt en liste med kategorier, der ikke er dækket af garantien.